مطالعه در ماه رمضان

۱۳۴۸۲۴۱۱۴۳۱۷۱۳۷۲۳۸۶۸۱۴۳۱۰۲۱۰۱۲۲۳۲۷۱۴۳۵۹۳

ماه مبارک رمضان آغاز شده و بسیاری از داوطلبین میخواهند در کنار مطالعه و جمع بندی دروس، از برکات این ماه نیز بهره مند شوند. و بدین منظور در تلاشند راهکاری برای هماهنگی بین ساعات مطالعه و ساعات روزه داری بیابند. در ادامه پیشنهاد یکی از کارشناسان مشاوره کنکور را می آوریم.

  • چون شب ها کوتاهند تا سه ساعت بعد از افطار و شام اقدام به خواب کنید تا برای سحری بتوانید به راحتی بیدار شوید.

  • خواب میانه روز را نیز نباید فراموش کنید. خوابیدن میانه روز در زمان گرمی هوا علاوه بر کاهش ضعف و تجدید قوا، موجب تامین رطوبت مناسب برای بدن شما شده و تشنگی شما را نیز کاهش می دهد. البته سعی کنید این خواب بیشتر از دو ساعت نشود.

  • مشکلی که بسیار شایع است این است که بسیاری از داوطلبان از افطار تا سحر را بیدار مانده و در آن ساعت به مطالعه می پدازند. به این نکته توجه داشته باشید که حداکثر یادگیری در روز است و اگر در این ساعات بیدار بمانید علاوه بر ضعف بدن، تمرکز مناسبی برای یادگیری و موفقیت در آزمون ها نخواهید داشت.

  • بهتر است که پس از صرف سحری بیدار مانده و شروع به مطالعه کنید. این روند را تا سه ساعت قبل از افطار ادامه دهید. سپس به استراحت بپردازید. پس از صرف افطار و استراحت نیم ساعته دوباره مطالعه خود را آغاز نمایید. به این نکته دقت نمایید که حداکثر تا ساعت ١٢ شب مطالعه کنید و هیچگاه خواب بین ساعت ١٢ تا ٣ نیمه شب را از دست ندهید.

  • داشتن تغذیه مناسب در این دوره به شما کمک می کند تا با انرژی کافی به مطالعه در این دوره بپردازید. برای مثال مصرف زیاد آب یا آبمیوه را در فاصله بین افطار اتا سحری از یاد نبرید تا آب مورد نیاز بدن شما در این بازه زمانی تامین شود.

پس با عمل به نکاتی که در بالا گفته شد میتوانید همزمان به فرضیه الهی خود عمل کرده و نیز طبق برنامه ریزی کنکور خود به پیش بروید

منبع: کانال مرکز مشاوره پوردستمالچی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *