🔴فریبا محمودی-رتبه۱۳۳ریاضی- سال۹۱

من تا سال سوم دبیرستان (اواخر تابستان سال دوم) در درس عربی بسیار ضعف داشتم، یعنی نسبت به بقیه درسهایم از این درس راضی نبودم با این‌که در تمام امتحان‌های مدرسه نمره اول می‌شدم ولی در آزمون‌ها نمی‌توانستم درصدم را بالای ۶۰ برسانم، از اول سال سوم روش این درس را عوض کردم، همه می‌گفتند تست زیاد باعث پیشرفت میشه ولی کسی کلمه‌ی زیاد را ترجمه نمی‌کرد،من با توجه به این‌که با چه تعداد تستی به این درس مسلط خواهم شد، تعداد تستم را زیاد کردم، حدود ۳۰۰تا برای هر مبحث،اولین آزمون پس از اجرای این روش، درصدم به ۱۰۰% افزایش یافت تا آزمون‌های جامع آخر که اکثر درصد عربی‌ام ۸۰تا ۱۰۰ بود. کنکور هم حدود ۸۰% عربی ‌زدم.

🔴محمدرضا اکبرزاده‌نصرآبادی-۷۹منطقه‌ی۲ کنکور۹۳-رشته‌ی انسانی

درس تاریخ ادبیات:

خواندن روزنامه‌وار مطالب کتاب.

خط کشیدن زیر مطالب مهم چندین مرتبه.( به طوری که ابتدا مطالبی که به نظرم مهم بود را مشخص می‌کردم.)

پس از آن سراغ تست‌های کنکور می‌رفتم و پاسخنامه سؤالات را به دقت می‌خواندم.

بعد از آن دوباره به سراغ کتاب درسی می‌رفتم و با رنگی دیگر مطالب مهم را مشخص می‌کردم و قبل از آزمون نیز مطالبی که زیر آن‌ها خط کشیده ‌بودم را مرور می‌کردم.

دلیل دیگر موفقیت‌ام در این درس علاقه‌ی زیاد به دروس حفظی و به ویژه درس تاریخ ادبیات بود و این باعث می‌شد دقت و حوصله‌ی بیش‌تری برای این درس به خرج دهم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *